vrijdag 19 juni 2009

Mijn leven als Marie - 5

Prrrrt,
mijn mensen hebben mijn huis opnieuw ingericht.
Dat was nodig om tegemoet te komen aan de noden en de veiligheid van mijn kleintjes.

De tweevoeters begonnen allerlei dingen te verplaatsen en maakten de grond nat. Daarna werd alles op een andere plaats teruggezet. Ik volgde de werken goed op want met mensen moet je opletten. Ze doen zo graag hun eigen zin en aanvaarden niet gauw de mening van een kat. Maar deze keer liep het vlot en na een laatste controleronde keurde ik de verbouwing goed.
Er is nu een ruime, afgesloten speelruimte voorzien met voldoende slaapgelegenheid en sanitaire voorziening. Het is gezellig geworden. Kattegoed. En ik kan met een gerust gevoel eens een stapje in de wereld zetten.

Alhoewel ik wat muizenissen heb over mijn twee oudste. Ze willen voor het ogenblik niet onder hetzelfde dak slapen als mijn vier kittens. Daardoor gaan ze 's nachts op stap en komen ze pas tegen de vroege ochtend terug. Tijdens de dag slapen ze dan in het hol van de mensen.
Ik denk dat ze nog moeten wennen aan hun nieuwe broertjes en zusjes. Ach, wat moet je doen? Van mijn vrienden heb ik vernomen dat kleine katjes vaak bij andere mensen geplaatst worden als er te weinig plaats voor hen is. Zouden mijn mensen dat ook doen? Misschien als ze groot genoeg zijn om op eigen poten staan. Dan moeten ze tenslotte toch hun eigen weg gaan. Laat ik daar maar niet te veel aan denken, daar is nog tijd genoeg voor. Nu ga ik genieten van mijn nieuwe interieur!
-

1 opmerking:

  1. precies een villa geworden
    speelhoek, slaapplaats en sanitaire plaats
    gezellig
    Marie, die twee oudste zijn misschien beetje jaloers hé
    en vluchten de mensen hun hok in, krijgen ze extra aandacht
    tja, kleine kindjes worden groot en sommige gaan dan op kot

    BeantwoordenVerwijderen