vrijdag 8 mei 2009

Mijn leven als Marie - 1

Vandaag heb ik mij heerlijk rustig in mijn doos genesteld bij mijn schatjes.
Mijn jongen groeien snel en ze staan al vaster op hun pootjes. Ze drinken goed, daardoor heb ik vaak honger. Gelukkig komt de man regelmatig mijn bakje bijvullen. Af en toe loop ik wel eens naar buiten om een kattewasje te doen en een beetje van het zonnetje te genieten. Ik moet een beetje aan mijn figuur denken, na de bevalling gaat alles een beetje 'hangen'...


Mijn twee oudste zijn nog aan het rondzwerven. Hopelijk komen ze weer veilig thuis. Vooral Rambo durft nog wel eens een nachtje doorzakken.
Y
Oh ja, ik moet nog uiteenzetten hoe ik hier verzeild ben. Ik had geen thuis meer, een trieste periode waar ik liever niet aan terugdenk. Op een dag was ik aan het rondneuzen in een tuin. Een man scharrelde in een rij struiken. Een goed moment om mijn verleidingstechnieken uit te proberen. Ik kronkelde bekoorlijk rond zijn poten, wreef mijn kopje uitnodigend tegen zijn vingers en liep hem overal achterna. Ik had algauw beet want hij grolde vriendelijk en streelde mij. Wat later kwam de vrouw er bij en ik kreeg een beetje melk. Deze kans moest ik met al mijn klauwen beet pakken. Ik ben dan ook die hele dag en alle daaropvolgende dagen gebleven. Een kat komt altijd op haar pootjes terecht.
Y
Nu moet ik nog mijn mensenvrienden voorstellen. Maar dat is voor volgende keer.

1 opmerking: