vrijdag 22 mei 2009

Dagboek van Figaro - 2

Mwaaaahhh... lekker geslapen maar ik ben nog zoooo moe...

Deze nacht hebben mijn verzorgers de deur van ons hok open gelaten. Zijn er dan geen regels meer? Waarom? Zodat Rambo dan binnen kan na zijn nachtelijke zwerftochten... En ik nu? Ik twijfelde of ik zou binnenblijven of ook een toertje zou maken? Maar als Rambo het doet, waarom zou ik het er dan niet op wagen? Meaw, ik wilde ook wel eens een stapje in het nachtleven zetten!

Geen mens te bespeuren, maar des te meer soortgenoten. Als de mensen in huis zijn, dansen de
katten in 't rond. Ik heb mijn ogen uitgekeken naar die mooie katjes in het donker! Ik wilde ze wel eens knijpen... meaw nee, meer zal ik hier niet vertellen in mijn katteschrift.

Tegen de ochtend lag ik al te wachten bij de deur van het mensenhok. Toen de man me binnenliet, wilde ik eerst nog wat melk drinken, maar ik kon zelfs geen pap meer mauwen. Meteen lekker knus op een kussen. Lekker gedroomd van de poesjes.
Plots werd ik wakker gemaakt door meneertje. Hij gooide me de deur uit. 'Lang genoeg geslapen' zei hij 'je hebt al acht uren gemaft'. Maak dat de kat wijs!

-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten